Panel 5
Panel 5
Ke stažení
Stáhněte si tento dokument:

Sexismus a gender v reklamě

Pátý panel se věnoval sexistické, neetické a genderově stereotypní reklamě. Mělo by být nějak zákonem omezeno její používání? Nebo je to spíše otázka etiky a samoregulace? Jaké jsou přístupy a aktivity Rady pro reklamu a Rady pro rozhlasové a televizní vysílání v této oblasti?

O tématu diskutovali zástupci neziskových organizací, regulačních i samoregulačních orgánů. Zatímco Tomáš Pavlas z Otevřené společnosti, o. p. s. a Petra Havlíková z o. s. Nesehnutí se snažili vysvětlit, co je sexistická reklama, proč je neetická, případně urážlivá, Ladislav Šťastný z Rady pro reklamu a Vilma Hušková z Rady pro rozhlasové a televizní vysílání se zabývali spíše konkrétními příklady, jaké tyto orgány řeší.

Příspěvky prezentované na konferenci ke stažení:

Tomáš Pavlas,

Petra Havlíková,

Vilma Hušková.


Fotografie

Foto: Ondřej Novák.


Videozáznam

Kamera: František Géla, Petr Štěpán. Střih a zvuk: RTL.





Panel 5

Sexismus a gender v reklamě

Pátý panel se věnoval sexistické, neetické a genderově stereotypní reklamě. Mělo by být nějak zákonem omezeno její používání? Nebo je to spíše otázka etiky a samoregulace? Jaké jsou přístupy a aktivity Rady pro reklamu a Rady pro rozhlasové a televizní vysílání v této oblasti?

O tématu diskutovali zástupci neziskových organizací, regulačních i samoregulačních orgánů. Zatímco Tomáš Pavlas z Otevřené společnosti, o. p. s. a Petra Havlíková z o. s. Nesehnutí se snažili vysvětlit, co je sexistická reklama, proč je neetická, případně urážlivá, Ladislav Šťastný z Rady pro reklamu a Vilma Hušková z Rady pro rozhlasové a televizní vysílání se zabývali spíše konkrétními příklady, jaké tyto orgány řeší.

Příspěvky prezentované na konferenci ke stažení:

Tomáš Pavlas,

Petra Havlíková,

Vilma Hušková.


Fotografie

Foto: Ondřej Novák.


Videozáznam

Kamera: František Géla, Petr Štěpán. Střih a zvuk: RTL.