Panel 6
Panel 6
Ke stažení
Stáhněte si tento dokument:

Bezbranná oběť reklamy. Regulace reklamy cílené na děti

Poslední panel se zaměřoval na problematiku reklamy, která je cílená na děti. Je etické vyrábět reklamy cílené na děti, nebo působit na rodiče prostřednictvím dětí? Jaký je vliv reklamy na děti v různých fázích vývoje? Jaká je stávající legislativní úprava této problematiky? Je třeba na ní něco měnit? Jak by se k reklamě cílené na děti měli postavit rodiče a jak zákonodárci?

V panelu vystoupil Jan Jirák z Metropolitní univerzity Praha a Institutu komunikačních studií a žurnalistiky FSV UK, který se snažil téma zasadit do kontextu mediální výchovy a mediální gramotnosti. Václav Mertin, dětský psycholog působící na Katedře psychologie FF UK, reklamu cílenou na děti razantně odmítl s odůvodněním, že zvláště děti v předškolním a mladším školním věku nedokážou reklamu odlišit od ostatního obsahu. Je tedy krajně neetické zneužívat toho v reklamní tvorbě. Jiří Šenkýř z Rady pro rozhlasové a televizní vysílání se věnoval stávající právní úpravě dané problematiky. Kateřina Hrubešová ze Sdružení pro internetový rozvoj zasadila téma reklamy do kontextu ne/bezpečného internetu pro děti i dospělé. Zodpovědnost za kritické vnímání reklamy dětmi od určitého věku se v diskusi pomyslně přehazovala z reklamních tvůrců na rodinu, z rodiny na školu a ze školy na stát. Složité téma souvisí i s mediální gramotností dospělých (učitelů i rodičů), kteří často nedisponují potřebnými znalostmi a dovednostmi, aby děti o reklamě (a dalších mediálních obsazích) poučili.

Příspěvky prezentované na konferenci ke stažení:

Jiří Šenkýř.


Fotogalerie

Foto: Ondřej Novák.


Videozáznam

Kamera: František Géla, Petr Štěpán. Střih a zvuk: RTL.





Panel 6

Bezbranná oběť reklamy. Regulace reklamy cílené na děti

Poslední panel se zaměřoval na problematiku reklamy, která je cílená na děti. Je etické vyrábět reklamy cílené na děti, nebo působit na rodiče prostřednictvím dětí? Jaký je vliv reklamy na děti v různých fázích vývoje? Jaká je stávající legislativní úprava této problematiky? Je třeba na ní něco měnit? Jak by se k reklamě cílené na děti měli postavit rodiče a jak zákonodárci?

V panelu vystoupil Jan Jirák z Metropolitní univerzity Praha a Institutu komunikačních studií a žurnalistiky FSV UK, který se snažil téma zasadit do kontextu mediální výchovy a mediální gramotnosti. Václav Mertin, dětský psycholog působící na Katedře psychologie FF UK, reklamu cílenou na děti razantně odmítl s odůvodněním, že zvláště děti v předškolním a mladším školním věku nedokážou reklamu odlišit od ostatního obsahu. Je tedy krajně neetické zneužívat toho v reklamní tvorbě. Jiří Šenkýř z Rady pro rozhlasové a televizní vysílání se věnoval stávající právní úpravě dané problematiky. Kateřina Hrubešová ze Sdružení pro internetový rozvoj zasadila téma reklamy do kontextu ne/bezpečného internetu pro děti i dospělé. Zodpovědnost za kritické vnímání reklamy dětmi od určitého věku se v diskusi pomyslně přehazovala z reklamních tvůrců na rodinu, z rodiny na školu a ze školy na stát. Složité téma souvisí i s mediální gramotností dospělých (učitelů i rodičů), kteří často nedisponují potřebnými znalostmi a dovednostmi, aby děti o reklamě (a dalších mediálních obsazích) poučili.

Příspěvky prezentované na konferenci ke stažení:

Jiří Šenkýř.


Fotogalerie

Foto: Ondřej Novák.


Videozáznam

Kamera: František Géla, Petr Štěpán. Střih a zvuk: RTL.