Mgr. Anna Shavit, Ph.D.
Mgr. Anna Shavit, Ph.D.
Ke stažení
Stáhněte si tento dokument:


Anna Shavit


Oblast odborného zájmu : politický marketing, politické strany, vládní komunikace, public affairs, strategická komunikace

Kontakt

  • E-mail: anna.shavit@fsv.cuni.cz
  • Telefon: 777607465
  • Místnost: 106
  • Konzultace: Středa 13:00 - 14:30










Životopis

Vzdělání

PhD in political science 2010 (Dept of Polical Science, FSS MU, Brno)

Zaměstnání

Since 09/2011             Assistant Professor, Department of Marketing Communication and Public Relations Charles University in Prague,

Since 09/2008             Faculty of Social Sciences
Assistant Professor, Department of Political Science, Masaryk University, Faculty of Social Studies

2007 – 2008                Junior Research at ISERP Institute Columbia University, New York (Fulbright Scholarship),

1997-199                     Journalist – Lidové noviny, Prague

Členství v profesních organizacích

Political Marketing Group





  • Publikace :

    1.     JIRÁK, Jan - SHAVIT, Anna. The Role of Political Advertising in the Czech Republic. In: HOLTZ-BACHA, Christina - JUST, Marion R.. Routledge Handbook of Political Advertising. 1 vyd. Oxford: Routledge, 2017, Routledge International Handbooks, s. 113-122. ISBN 978-1-138-90830-7.

    Matušková, A., Gregor, M., Soukeník, Š. (2016): Lobbying in the Czech Republic – lack of regulations, professionalism and understanding of the discipline. In Harris, Phil, Bitonti, Alberto. Lobbying in Europe: Public Affairs and the Lobbying Industry in 28 EU Countries. 1st Edition. Palgrave Macmillan. In print. Monografie. ISBN-13: 978-1137552556

    Matušková, A., Gregor M. (2014): The presidential election in the Czech Republic: a case study of Karel Schwarzenberg's campaign strategy. In Jennifer Lees-Marshment. Political Marketing. Principles and Applications. 2nd Edition. London, New York: Routledge, 2014. s. 191-193, 3 s. Monografie. ISBN 978-0-415-63208-9.

     Matušková, A., Kollmannová Kasl D. (2013): Public Affairs v České republice: Současný stav oboru In: Politologický časopis 20 (4), MPU: Brno.

     Matušková, A., Kollmannová Kasl D. (2014): Public affairs in the Czech Republic: an exploratory study of the current situation In: Journal of Public Affairs Journal of Public Affairs 14 (1), 54-66.

    Matušková, A., Eibl, O., Chytilek, R.. (2012) (Eds.): Teorie a metody politického marketingu, Brno: CDK.

    Matušková, Anna (2012): Politický marketing: Kořeny disciplíny, In Matušková, A., Eibl, O., Chytilek R. (2012) (Eds.): Teorie a metody politického marketingu, Brno: CDK str. 9 – 27.

    Matušková, A. (2010): Balík, S.: Volby do Poslanecké sněmovny v roce 2010..Brno : Centrum pro studium demokracie a kultury, ISBN 978-80-7325-224-3.

    Matušková, A. (2010): Politický marketing a české politické strany. Volební kampaně v roce 2006., Brno: Masarykova Univerzita.

    Matušková, A., Eibl, O., Braun, A. (2009): The Czech Case: Social Democratic Or Social Market Party, Lees- Marshment, Rudd, C., Strombeck, J. (Eds.) Global Political Marketing, London - New York: Routledge, 157-174. ISBN 0415427223

    Matušková, A., Braun, A. (2009): Czech Republic – Social Democrats strike Back. In: Lees-Marshment, J. (ed.): International Political Marketing

    International Conference in Political Marketing: Modern Persuasion, Ideological Emptiness – Current Threats in Political Marketing, 3-5 September 2015 PRAGUE. Venue: Faculty of Social Science, Hollar Smetanovo nábřeží 6, Prague 1 (Main Academic Organiser)

    Aktuálne sociálno-etické trendy a problematika v kotexte strednej Európy a v sáčasnom ruskom myslení, Panel: Komercionalizácia a hodnotová materializácia života a životného štýlu v krajinách V4 Trnava listopad 4 2014

     

    Regulace českých médií II. Panel 4: Politika, volební kampane, a politický marketing, listopad 2014 Praha FSV UK

    Regulace českých médií I. Panel 6: Hranice a regulace politické reklamy, červen 2014 Praha FSV UK

    7th International Conference on Political Marketing, Track J Alienation and Engagement Stockholm Sweden, September 20 2013

    L influence des présidentielles françaises et américaines de 2007–2012 Vers un nouveau modèle transnational des campagnes électorales ? LE CECCOPOP, Palais du Luxembourg, 14–15 Juin 2013, Paris

     

    Political Communication Sessions IPSA/ Brno, November 9 2012, Panel A, Genre of Election Politics

     

     

  • Granty :
  • Výuka :

    JJB 287 Campaigns and Propaganda

    JJB 266 Teorie volebních kampaní

    JJB289 Praxe volebních kampaní

    JJB 288 Institucionální komunikace 

    JJB 230 Politický marketing

    JJB 290 Proseminář

    JPM 596 Workshop Politický marketing

    JJM 297 Novinář jako politický aktér

    Doktorandské semináře

     

  • Ostatní :

    2007 - 2008 Fulbright Scholarship, NYC, Columbia University

  • Ke stažení :



Mgr. Anna Shavit, Ph.D.



Anna Shavit


Oblast odborného zájmu : politický marketing, politické strany, vládní komunikace, public affairs, strategická komunikace

Kontakt











Životopis

Vzdělání

PhD in political science 2010 (Dept of Polical Science, FSS MU, Brno)

Zaměstnání

Since 09/2011             Assistant Professor, Department of Marketing Communication and Public Relations Charles University in Prague,

Since 09/2008             Faculty of Social Sciences
Assistant Professor, Department of Political Science, Masaryk University, Faculty of Social Studies

2007 – 2008                Junior Research at ISERP Institute Columbia University, New York (Fulbright Scholarship),

1997-199                     Journalist – Lidové noviny, Prague

Členství v profesních organizacích

Political Marketing Group