PhDr. Tereza Klabíková Rábová, Ph.D.
PhDr. Tereza Klabíková Rábová, Ph.D.
Posts:
- Department of Marketing Communication and Public Relations
- Faculty of Social Sciences
- Executive Council of the Dean
- Advisory Council of the Dean
E-mail: rabova@fsv.cuni.cz
Telephone: +420 222 112 268
Rooms: No. H106, Smetanovo nabrezi 6
ResearcherID: Q-3614-2017
ORCID ID: 0000-0001-6970-3511
Rok vydání
Monographs
- Bílek M., Klabíková Rábová T., Klinka T., Hlaváčová L., Holanová R., Holubová B., Schneiderová S., Smola L., & Suková Vychopňová K. (2022). Mediální výchova: od teorie k praxi. Univerzita Karlova — Pedagogická fakulta.
- Koudelková P., Strielkowski W., Klabíková Rábová T., Pláteník V., Vošalíková A., Zajíc J., Pištora A., Ryšánková I., Ryška L., Kotrba Š., Gazda I., Čábelková I., & Weill L. (2015). Příležitosti a výzvy v komunikaci církve v 21. století. Karolinum.
Chapters in monographs
- Klabíková Rábová T. (2019). Media Discourse of the EU Council Presidency (a Francophone research perspective). Types of Discourse via Applied Research (pp. 132-147).
- Klabíková Rábová T., Schneiderová S., & Janovec L. (2019). Czech Corporate Website Discourse at the Beginning of the 21st Century : Methodological Perspective. Types of Discourse via Applied Research (pp. 17-42).
- Klabíková Rábová T. (2015). Náboženské motivy v jazyce mediální a marketingové komunikace. Příležitosti a výzvy v komunikaci církve ve 21. století (pp. 9-15).
- Hejlová D., Koudelková P., Ježková T., Schneiderová S., Klabíková Rábová T., & Konrádová M. (2024). Crisis Communication Challenges in Czech Pandemic Education: Recommendations for Strategic Communication in the Public Sector. COMMUNICATION IN UNCERTAIN TIMES: HOW ORGANIZATIONS DEAL WITH ISSUES, RISKS AND CRISES (pp. 109-125).
Articles
- Klabíková Rábová T. (2016). Když se řekne Coca-Cola aneb k tvořivosti v písemných pracích vysokoškolských studentů. Didaktické studie, 8(1), 29-49.
- Rábová T. (2010). Nová média a sémiotika aneb k současné vědecké reflexi internetu. Jazykovědné aktuality, 47(1-2), 37-46.
- Rábová T. (2011). Historiografie francouzských médií se zaměřením na 20. století. Komunikace, média, společnost, 1(1), 50-58.
- Rábová T. (2011). K mnohoznačnosti mediálního diskurzu. Sborník Národního muzea v Praze. Řada C, Literární historie (Acta Musei Nationalis Pragae. Series C, Historia Litterarum.), 56(3-4), 17-22.
- Klabíková Rábová T. (2013). Pragmalingvistický přístup ke studiu mediální a reklamní komunikace. Jazykovědné aktuality, 50(1-2), 4-17.
- Klabíková Rábová T. (2020). Čau lidi! Tady @strakovka aneb k neformálním projevům komunikace institucí veřejné správy. Didaktické studie, 12(2), 64-77.
- Klabíková Rábová T. (2014). Reklamní komunikace v časopisech pro ženy: jsou její přesvědčovací prostředky skutečně přesvědčivé?. Didaktické studie, 6(2), 134-150.
- Klabíková Rábová T. (2023). Za profesorem Jiřím Krausem. Slovo a slovesnost, 84(3), 254-256. UT-WOS link
- Hejlová D., Schneiderová S., Klabíková Rábová T., & Kulhánek A. (2019). Analysis of Presumed IQOS Influencer Marketing on Instagram in the Czech Republic in 2018-2019. Adiktologie, 19(1), 7-15.
- Hejlová D., Schneiderová S., Klabíková Rábová T., & Kulhánek A. (2021). "Užívání necigaret není bez rizika" aneb Diskurz o zahřívaných tabákových produktech v médiích. Naše řeč, 104(3), 167-183.
Contributions in the conference proceedings
- Klabíková Rábová T. (2016). La subjectivité digitale du public et du privé : quelques stratégies de textes électroniques. Médias numériques et communication électronique (pp. 917-927).
- Klabíková Rábová T. (2015). Marketing communication of SMEs specialized in cosmetic industry in magazines for women. Proceedings of the 3rd International Conference on Strategic Innovative Marketing (IC-SIM 2014) (pp. 48-57). UT-WOS link
- Klabíková Rábová T. (2019). Současná reklamština aneb nové trendy v jazyce reklamní a marketingové komunikace. VARIA XXIV : zborník príspevkov z XXIV. kolokvia mladých jazykovedcov (pp. 192-203).
- Klabíková Rábová T. (2013). Analýza diskurzu v současné francouzské perspektivě. Lingvistika Praha 2013: sborník příspěvků (pp. nestránkováno).
- Klabíková Rábová T. (2015). O subjektivitě a objektivitě jazyka mediálních textů. Varia XXI : Zborník príspevkov z XXI. kolokvia mladých jazykovedcov (Banská Bystrica – Šachtičky 30. 11. – 2. 12. 2011) (pp. 382-388).
- Klabíková Rábová T. (2018). Spisovnost a nespisovnost v rámci marketingové komunikace aneb když blbě zadáš PUK, tak seš jantar. Spisovná čeština a jazyková kultura 2018 : příspěvky z mezinárodní konference konané ve dnech 18. a 19. října 2018 na Univerzitě Palackého v Olomouci (pp. 100-117).
- Klabíková Rábová T. (2014). Konstrukce subjektivity v tištěném mediálním textu. Lingvistika Praha 2014: sborník příspěvků (pp. 1-11).
- Ježková T., & Klabíková Rábová T. (2021). New in Covid: Variations of Newness in Media Reception of Czech Cultural Events. Marketing Identity: New changes, new challenges (pp. 269-276).
- Hejlová D., Ježková T., Klabíková Rábová T., Konrádová M., Koudelková P., & Schneiderová S. (2022). Engaging Teachers through Effective Communication : Restarting the Government Communication in Education. Reboot: Should Organizations Rediscover Communication with Internal & External Stakeholders? (pp. 193-203).
Czech Language in Communication Practises, Czech Language Exercises, Contemporary Czech Language I. a II., Theory and Practice of Negotiation, Contemporary Trends in Social and Media Communication
linguistic and communication analysis of the chosen commercial/non-commercial subject (neology, style, etc.)
the relationship between the marketing communication of the website and the other communication channels of the brand/company
discursive elements of online corporate communication (values, ideologies, shared ideas, typical motives)
analysis and role of printed promotional materials in the online era
persuasive means of online marketing communication and other media types
overlapping genres of media and marketing communication (advertorials, editorials, etc.)
influence of the form of mkt communication on the language system and communication practice, research on the issue
causes in marketing communication and their characteristics
linguistics, pragmatics, media and marketing communication language, persuasion, argumentation