Mgr. Ing. David Klimeš, Ph.D.
Mgr. Ing. David Klimeš, Ph.D.
Posts:
- Department of Journalism
E-mail: david.klimes@fsv.cuni.cz
Telephone: +420 222 112 279
Rooms: No. H16, Smetanovo nabrezi 6
ResearcherID: P-5052-2017
Scopus Author ID: 57195037550
ORCID ID: 0000-0001-9785-1722
Rok vydání
Monographs
- Klimeš D. (2020). Česko versus budoucnost : naše dnešní krize a jak z ní ven. Vyšehrad.
- Klimeš D. (2015). Jak zábavné je informovat : infotainment čili infozábava v teorii, praxi a českém kontextu. Karolinum.
- Klimeš D. (2022). Doporučeno nezveřejňovat : fungování propagandy, cenzury a médií v pozdně normalizačním Československu. Academia.
- Koudelková P., & Klimeš D. (2022). Společenská odpovědnost firem a organizací. Udržitelně o udržitelnosti. Ekopress.
- Štefek M., Andreas P., Klimeš D., Mervart J., Havlík A., & Malínek T. (2023). Optimální cenzurou bude kádrová politika. Tisková politika v období tzv. normalizace 1968-1989. Academia.
- Koudelková P., Hejlová D., Zavadilová T., Klimeš D., Pištora A., Šrobár Š., Regrutová L., Rusnák J., Rončáková T., & Psárová M. (2021). Obraz katolické církve v českých a slovenských médiích v letech 2015-2018. Karolinum.
- Dolanský P., Halada J., Hejlová D., Klimeš D., Kopecký L., Koudelková P., Kubáček J., & Postler M. (2015). Marketingová komunikace a public relations : výklad pojmů a teorie oboru. Karolinum.
Chapters in monographs
- Hejlová D., & Klimeš D. (2017). Propaganda in 1980s Czechoslovakia: Life in a Ritualised Lie. International public relations : perspectives from deeply divided societies (pp. 173-197).
Articles
- Klimeš D. (2014). Fotografie jako svědectví. Paměť a dějiny, 8(4), 125-127.
- Klimeš D. (2024). Censorship without censorship. Media management in late communist Czechoslovakia. Media History, 30(1), 113-123. UT-WOS link
- Klimeš D. (2023). Extinction instead of Revival. A Failed Attempt to Legitimise Communist Power by Activating the National Front in Late Socialist Czechoslovakia. Moderní dějiny. Časopis pro dějiny 19. a 20. století, 31(1), 179-205.
- Klimeš D. (2019). Osudové osmičky a média: od medializace historie k histotainmentu. Marginalia historica, 10(2), 163-181.
- Klimeš D. (2012). Pronikání zábavy do zpravodajského paradigmatu: český příklad. Mediální studia, 6(1), 45-59.
- Klimeš D. (2011). Principiálnost a pragmatismus ve slovenské debatě o rozšíření EFSF. Euro-Atlantic Quarterly, 6(3), 30-31.
- Klimeš D. (2022). Kdo tu debatuje o 8. květnu? Vývoj zastoupení historiků a dalších aktérů v médiích v éře mediálního historismu. Moderní dějiny. Časopis pro dějiny 19. a 20. století, 30(1), 103-118.
- Klimeš D. (2022). “Hi, Folks!” Attention Populism as a Strategy for Dominating the Dissonant Information Environment. JAVNOST-THE PUBLIC [online], 29(4), 388-402. UT-WOS link
- Hejlová D., & Klimeš D. (2019). Propaganda stories in Czechoslovakia in the late 1980s: Believe it or not?. Public Relations Review, 45(2), 217-226. UT-WOS link
- Koudelková P., & Klimeš D. (2023). ESG in Czech organisations. Scientia et Societas, 19(2), 3-13.
Contributions in the conference proceedings
- Klimeš D. (2017). Understanding Journalists on Twitter: The Czech Case. Strategic Innovative Marketing (pp. 219-225). UT-WOS link
- Klimeš D. (2015). CEO Communication and Reputation in the Czech Republic: Republic: An Inspiration for Czech SMEs. Proceedings of the 3rd International Conference on Strategic Innovative Marketing (IC-SIM 2014) (pp. 130-136). UT-WOS link
- Klimeš D. (2023). Tracking Digital Audiences in the Disrupted Public Sphere. The Journey of Czech Audiences from Television to Social Media. MARKETING IDENTITY: AI - THE FUTURE OF TODAY: Conference Proceedings from the Annual International Scientific Conference „Marketing and Media Identity: AI – The Future of Today“ (pp. 202-214).
- Klimeš D. (2022). From Disruption to Algorithmization of Political Communication in Digital Public Spheres. Marketing Identity: Metaverse is the New Universe (pp. 135-141).
- Klimeš D. (2021). Conceptualizing "sponsored authenticity" in sustainable influencer marketing. Conference Proceedings from the Annual International Scientific Conference “Marketing Identity 2021: New changes, new challenges” (pp. 314-324).