PhDr. Soňa Schneiderová, Ph.D.
PhDr. Soňa Schneiderová, Ph.D.
Posts:
- Department of Marketing Communication and Public Relations
E-mail: sona.schneiderova@fsv.cuni.cz
Rooms: No. H106, Smetanovo nabrezi 6
ResearcherID: E-9775-2018
Scopus Author ID: 55522949200
ORCID ID: 0000-0002-7036-9001
Rok vydání
Monographs
- Schneiderová S., Holanová R., Janovec L., & Šmejkalová M. (2020). Analýza mediálního textu jako předpoklad pro mediální výchovy v českém jazyce. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.
- Bílek M., Klabíková Rábová T., Klinka T., Hlaváčová L., Holanová R., Holubová B., Schneiderová S., Smola L., & Suková Vychopňová K. (2022). Mediální výchova: od teorie k praxi. Univerzita Karlova — Pedagogická fakulta.
Chapters in monographs
- Schneiderová S. (2018). Funkční a stylová diferenciace mediálních textů v moravském a slezském regionu. Současná jazyková kultura na Moravě a ve Slezsku (pp. 83-92).
- Schneiderová S. (2019). Podpora a rozvoj mediální gramotnosti. Metodika předškolního vzdělávání zaměřená na didaktické aspekty práce s dětmi aneb Jak usnadnit přechod dětí z předškolního do primárního vzdělávání přechod (pp. 213-217).
- Schneiderová S. (2019). Czech Academic Style in the Context of European and Anglophone Writing. Types of Discourse via Applied Research (pp. 196-207).
- Klabíková Rábová T., Schneiderová S., & Janovec L. (2019). Czech Corporate Website Discourse at the Beginning of the 21st Century : Methodological Perspective. Types of Discourse via Applied Research (pp. 17-42).
- Hejlová D., Koudelková P., Ježková T., Schneiderová S., Klabíková Rábová T., & Konrádová M. (2024). Crisis Communication Challenges in Czech Pandemic Education: Recommendations for Strategic Communication in the Public Sector. COMMUNICATION IN UNCERTAIN TIMES: HOW ORGANIZATIONS DEAL WITH ISSUES, RISKS AND CRISES (pp. 109-125).
Articles
- Schneiderová S. (2020). K používání slov lehký a lehce v současné češtině. Didaktické studie, 12(2), 156-167.
- Hejlová D., Schneiderová S., Klabíková Rábová T., & Kulhánek A. (2021). "Užívání necigaret není bez rizika" aneb Diskurz o zahřívaných tabákových produktech v médiích. Naše řeč, 104(3), 167-183.
- Hejlová D., Schneiderová S., Klabíková Rábová T., & Kulhánek A. (2019). Analysis of Presumed IQOS Influencer Marketing on Instagram in the Czech Republic in 2018-2019. Adiktologie, 19(1), 7-15.
Contributions in the conference proceedings
- Schneiderová S. (2018). K otázce vhodnosti jazyka a stylu v současné publicistice. Synchrónne a diachrónne kontexty jazykovej komunikácie (pp. 307-313).
- Schneiderová S. (2021). Jazyk českých youtuberů s ohledem na frazeologii. Svět v obrazech a ve frazeologii II (pp. 429-434).
- Hejlová D., Ježková T., Klabíková Rábová T., Konrádová M., Koudelková P., & Schneiderová S. (2022). Engaging Teachers through Effective Communication : Restarting the Government Communication in Education. Reboot: Should Organizations Rediscover Communication with Internal & External Stakeholders? (pp. 193-203).