Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D.
Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D.
Posts:
- Department of Marketing Communication and Public Relations
E-mail: koudelkova@fsv.cuni.cz
Telephone: +420 222 112 268
Rooms: No. H106, Smetanovo nabrezi 6
ResearcherID: E-9751-2018
Scopus Author ID: 36198169700
ORCID ID: 0000-0002-1033-2370
Rok vydání
Monographs
- Koudelková P. (2016). Církevní konference : Náboženství a jeho prvky ve virtuální realitě. Univerzita Karlova v Praze, Fakulta sociálních věd.
- Koudelková P., Strielkowski W., Klabíková Rábová T., Pláteník V., Vošalíková A., Zajíc J., Pištora A., Ryšánková I., Ryška L., Kotrba Š., Gazda I., Čábelková I., & Weill L. (2015). Příležitosti a výzvy v komunikaci církve v 21. století. Karolinum.
- Koudelková P., & Klimeš D. (2022). Společenská odpovědnost firem a organizací. Udržitelně o udržitelnosti. Ekopress.
- Koudelková P. (2019). Základy marketingu a marketingové komunikace v sociálním podniku. Ekopress.
- Koudelková P., Hejlová D., Zavadilová T., Klimeš D., Pištora A., Šrobár Š., Regrutová L., Rusnák J., Rončáková T., & Psárová M. (2021). Obraz katolické církve v českých a slovenských médiích v letech 2015-2018. Karolinum.
- Křítková S., & Koudelková P. (2015). Ekonomická žurnalistika. Oeconomica, nakladatelství VŠE.
- Dolanský P., Halada J., Hejlová D., Klimeš D., Kopecký L., Koudelková P., Kubáček J., & Postler M. (2015). Marketingová komunikace a public relations : výklad pojmů a teorie oboru. Karolinum.
Chapters in monographs
- Koudelková P. (2017). Marketing Communication of SMEs Acting in Creative Tourism. Driving Tourism through Creative Destinations and Activities (pp. 94-115).
- Hejlová D., Koudelková P., Ježková T., Schneiderová S., Klabíková Rábová T., & Konrádová M. (2024). Crisis Communication Challenges in Czech Pandemic Education: Recommendations for Strategic Communication in the Public Sector. COMMUNICATION IN UNCERTAIN TIMES: HOW ORGANIZATIONS DEAL WITH ISSUES, RISKS AND CRISES (pp. 109-125).
- Shavit A., Konrádová M., & Koudelková P. (2024). Practitioner Reflections on Managing Political Parties in the Czech Republic. Political Management in Practice: Lessons from around the Globe (pp. 202-216).
Articles
- Koudelková P. (2014). Znalosti v oblasti managementu inovací a jejich dopad na tvorbu inovací v podniku. Scientia et Societas, 10(2), 117-126.
- Koudelková P., & Svobodová A. (2014). Knowledge Creation and Knowledge Sharing as Essential Determinants Innovation in SMEs. International Economics Letters, 3(1), 12-20.
- Koudelková P., & Milichovský F. (2015). Successful innovation by motivation. Business: Theory and Practice, 16(3), 223-230.
- Koudelková P. (2013). Vzdělávání studentů technických fakult k podnikání. Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání, 3(3), 45-62.
- Koudelková P., Strielkowski W., & Hejlová D. (2015). Corruption and System Change in the Czech Republic: Firm-level Evidence. Danube, 6(1), 25-46.
- Koudelková P. (2014). Innovation in Small and Medium Enterprises in the Czech Republic. Central European business review, 3(3), 31-37.
- Koudelková P. (2015). Corruption in the Czech Services and Tourismus. Journal of Tourism and Services, 6(10), 7-18.
- Koudelková P. (2022). THE AWARENESS OF GREENWASHING AMONG CZECH CONSUMERS. Acta Sting [online], 11(3), 30-41.
- Koudelková P., & Klimeš D. (2023). ESG in Czech organisations. Scientia et Societas, 19(2), 3-13.
- Koudelková P. (2019). Chování generace Z na sociálních sítích: prostředí, kterému (ne)důvěřují. Trendy v podnikání, 9(3), 13-18.
- Koudelková P., & Milichovský F. (2019). Perception of social companies at customers' side in Czech business environment. Littera Scripta, 12(2), nestránkováno.
- Koudelková P., & Zavadilová T. (2019). The image of social enterprises in Czech Online Media (2013 - 2018). Communication Today, 10(2), 106-120. UT-WOS link
- Koudelková P. (2018). Jak se rozhodují mileniálové při nákupu produktů sociálních podniků?. Scientia et Societas, 14(4), 61-69.
- Koráb V., & Koudelková P. (2016). What Determines Innovation in Small and Medium Enteprises? A Case Study from the Czech Republic. Transformations in Business and Economics, 15(2(38)), 78-88. UT-WOS link
- Ariestya A., Koudelková P., Stephani N., Elmada M., & Dube B. (2024). Slow fashion communication on social media: Educating consumers through rational content in Indonesia and Malaysia. Plaridel (University of the Philippines - Online), 21(1), 267-288. UT-WOS link
- Ehrenberger M., Koudelková P., & Strielkowski W. (2015). Factors Influencing Innovation in Small and Medium Enterprises in the Czech Republic. Periodica Polytechnica, Social and Management Sciences, 23(2), 73-83.
- Senichev V., & Koudelková P. (2014). Experimental methods to corruption. International Journal of Strategic Innovative Marketing, 1(4), 210-221.
Contributions in the conference proceedings
- Koudelková P. (2014). Specifika marketingu v sociálních podnicích. Trendy v podnikání 2014 (pp. nestránkováno).
- Koudelková P. (2014). "Mikroregion" Drahanská vrchovina: příležitosti pro další rozvoj. Region v rozvoji společnosti 2014 : sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference (pp. 487-495). UT-WOS link
- Koudelková P., & Hejlová D. (2014). Forms of Corruption Behaviour at Firm-Level Evidence in the Czech Republic. Current challenges of marketing and their application in practice : Scientific articles from the international conference (pp. 24-33).
- Koudelková P. (2015). The Significance of Knowledge in Business Innovation in SMEs in South Moravia. Innovation Management and Corporate Sustainability : IMACS 2015 : Proceedings of the 3rd International Conference (pp. 118-128). UT-WOS link
- Koudelková P., & Senichev V. (2015). Mix Research Approach towards Corruption - Experts' Perception: Challenges and Limitations. Proceedings of the 3rd International Conference on Strategic Innovative Marketing (IC-SIM 2014) (pp. 39-47). UT-WOS link
- Koudelková P. (2020). Virtual reality as a useful platform for the tourism sector. Megatrends and Media 2020 : On the Edge (pp. 320-333).
- Koudelková P. (2021). Upcoming trends in the focus of CSR programs of companies in the Czech Republic. European Forum of Entrepreneurship 2021 : “Viroeconomies - collapse or new business opportunities?” : Proceedings of the 14th International Scientific Conference (pp. 15-25).
- Koudelková P. (2016). Failure of Marketing Practise in Czech Social Enterprises. Trendy v podnikání 2016 (pp. nestránkováno).
- Koudelková P., & Milichovský F. (2014). Appropriate Methods for Measurement Effectiveness of Innovation in SMEs in the Czech Republic. Vision 2020: Sustanaible Growth, Economic Development and Global Competitivenes (pp. 976-988). UT-WOS link
- Koudelková P. (2019). Popularization and promotion of sacral monuments in Czech media. ESRARC 2019: 11th European Symposium on religious art, restoration & conservation (pp. 299-301). UT-WOS link
- Koudelková P., & Hejlová D. (2021). "IS GREEN IN FASHION?" ANALYSING THE STRATEGIC COMMUNICATION OF FASHION BRANDS AND THE ATTITUDES OF GENERATION Z CONSUMERS TOWARDS ENVIRONMENTAL ISSUES IN THE FASHION INDUSTRY. NORDSCI Conference proceedings 2021, Book 2 (pp. 35-47).
- Koudelková P. (2022). FACTORS INFLUENCING THE PURCHASING OF "GREEN PRODUCTS". MARKETING IDENTITY: METAVERSE IS THE NEW UNIVERSE (pp. 159-168).
- Koudelková P. (2022). Eco-Friendly Packaging and Its Influence on Purchasing Decision Process. Proceedings of the 39th International Business Information Management Association (IBIMA) (pp. 1033-1042).
- Koudelková P., & Orban K. (2013). Trendy v marketingu MSP směřující k podpoře zavádění inovací na český trh. Trendy v podnikání 2013: recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference (pp. nestránkováno).
- Koudelková P., & Milichovský F. (2021). Impact of the pandemic COVID-19 on the hospitality industry - Evaluation based on financial performance. European Forum of Entrepreneurship 2021 : “Viroeconomies - collapse or new business opportunities?” : Proceedings of the 14th International Scientific Conference (pp. 89-98).
- Koudelková P. (2016). How to Make Successful Marketing in Social Business. Smart and Efficient Economy: Preparation for the Future Innovative Economy (pp. nestránkováno).
- Koudelková P., & Milichovský F. (2017). Komunikační nástroje sociálních podniků. Megatrendy a médiá 2017 : Budúcnosť médií II. (pp. 152-165).
- Koudelková P., & Zavadilová T. (2018). Social Enterprises in Daily Journalism: What is the Image of Social Enterprises in Media?. Marketing Identity: Digital Mirrors, part I (pp. 93-102). UT-WOS link
- Milichovský F., & Koudelková P. (2014). Effectiveness of Realisation Marketing Activities in Czech Engineering Companies in Relation with Foreign Shares. 19th International Scientific Conference on Economics and Management 2014 (ICEM-2014) (pp. 424-428). UT-WOS link
- Göttlichová M., & Koudelková P. (2015). Social Innovation as an Appropriate Tool for social Innovation. Aktuálne problémy podnikovej sféry 2015 : zborník vedeckých prác (pp. 142-150). UT-WOS link
- Matušková A., & Koudelková P. (2015). Přibližování politiky a business sféry: podobnosti, příležitosti a etické problémy (explorativní studie). Acta Moralia Tyrnaviensia V : Socálne idey a spravodlivosť (pp. 190-200).
- Hejlová D., Ježková T., Klabíková Rábová T., Konrádová M., Koudelková P., & Schneiderová S. (2022). Engaging Teachers through Effective Communication : Restarting the Government Communication in Education. Reboot: Should Organizations Rediscover Communication with Internal & External Stakeholders? (pp. 193-203).
Corporate Social Responsibilty and Sustainability
Sustanaible Communication
Greenwashing
Marketing in SMEs
Marketing in Social Enterprises