prof. MgA. Martin Štoll, Ph.D.
prof. MgA. Martin Štoll, Ph.D.

Posts:
- Department of Media Studies
- Guarantors of branches
- Academic Senate
E-mail: stoll@fsv.cuni.cz
Telephone: +420 222 112 209
Rooms: No. H126, Smetanovo nabrezi 6
ORCID ID: 0000-0002-7136-8772
Rok vydání
Monographs
- Štoll, M. (2019). Television and Totalitarianism in Czechoslovakia : From the First Democratic Republic to the Fall of Communism. Bloomsbury Academic.
- Čeňková, J., Cebe, J., Serafínová, D., Osvaldová, B., Hlavčáková, S., Lovaš, K., Orság, P., Halada, J., Slanec, J., Sasák, P., Chladová, M., Lábová, A., Maršík, J., Štoll, M., Lokšík, M., & Prajerová, M. (2019). Meziválečná česká a slovenská žurnalistika (1918-1938). Karolinum.
- Halada, J., Osvaldová, B., Čeňková, J., Dolanská, N., Dolanský, P., Gillárová, K., Kasík, P., Kraus, J., Lábová, A., Lokšík, M., Maršík, J., Moravec, V., Němcová Tejkalová, A., Slanec, J., Šmíd, M., Štoll, M., & Trunečková, L. (2017). Slovník žurnalistiky : výklad pojmů a teorie oboru. Karolinum.
Chapters in monographs
- Štoll, M. (2016). Televizní odchod Otakara Vávry mezi veřejnou službou a bulvárem. In B. Osvaldová, & R. Kopáč (Eds.), Co je bulvár, co je bulvarizace (pp. 65-70). Karolinum.
- Štoll, M. (2016). První digitální restaurace kolekce filmů jednoho autora - Jana Špáty. In M. Jícha, & J. Šofr (Eds.), Živý film : digitalizace filmu Metodou DRA (pp. 288-292). Lepton studio.
- Štoll, M. (2018). Svědomí a tendenčnost, tehdy a dnes. Dvě tváře Přemysla Freimana. In P. Kopal (Ed.), Film a dějiny 7, Propaganda (pp. 288-301). Ústav pro studium totalitních režimů.
- Štoll, M. (2018). Televizní a rozhlasové vysílání pro děti a mládež. In J. Knapík, & M. Franc (Eds.), Mezi pionýrským šátkem a mopedem (pp. 199-228). Academia.
- Štoll, M. (2019). Zrod české filmové dokumentární školy. In J. Čeňková, & J. Cebe (Eds.), Meziválečná česká a slovenská žurnalistika (1918-1938) (pp. 267-282). Karolinum.
- Štoll, M. (2019). Brankova orchestrace složek a cesta k podstatě dokumentárního filmu. In E. Binder (Ed.), Pavel Branko - v znamení filmu a jazyka (pp. 99-117). Slovenský filmový ústav.
- Štoll, M. (2017). 27 slovníkových hesel do Slovníku žurnalistiky. In J. Halada, & B. Osvaldová (Eds.), Slovník žurnalistiky. Výklad pojmů a teorie oboru. (pp. 24-44). Karolinum.
- Štoll, M. (2019). Dokumentární film jako prostředek (sebe)výchovy. In D. Ditrichová, & Z. Mojžišová (Eds.), Prednášky o filme. Inauguračné a habilitačné prednášky pedagógov Filmovej a televíznej fakulty VŠMU (otvorená publikácia) (pp. 79-93). Vysoká škola múzických umení v Bratislave.
- Štoll, M. (2015). Televizní národy východní Evropy aneb Sovětský svaz náš vzor. In P. Kaňka, V. Kofránková, I. Mayerová, & M. Štoll (Eds.), Autor - vize - meze - televize (pp. 56-62). Ústav pro studium totalitních režimů.
- Štoll, M. (2014). Sociální témata ve filmovém dokumentu - zrcadlo nastavené normalizaci. In P. Kopal (Ed.), Film a dějiny. 4, Normalizace (pp. 340-352). Ústav pro studium totalitních režimů.
- Štoll, M. (2014). Do you Like Smetana? Movie Poll as a Direct Diagnostic Tool of National Identity. In K. Vymětalová, & Z. Jirásek (Eds.), Historization of Central Europe (pp. 283-296). Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta, Ústav historických věd.
- Štoll, M. (2015). Současný český dokument a odpovědnost za svět. In J. Hučková, J. Křipač, & I. Łyko (Eds.), Český a polský dokumentární film v éře evropeizace (pp. 117-122). Národní filmový archiv.
- Štoll, M. (2016). "Dýchej!" aneb odkaz "podvratné kamery" v dokumentárním filmu zemí východního bloku. In P. Kopal (Ed.), Film a dějiny. 5, Perestrojka/přestavba (pp. 138-152). Ústav pro studium totalitních režimů.
Articles
- Štoll, M. (2017). Is Kafka a Greater Czech Than Freud? The Global TV format 100 Great Britons in Czech "translation". (A Case Study). Czech and Slovak Journal of Humanities, 7(1), 68-87.
- Štoll, M. (2017). Nad archiválií a panikou v zavádění televize v Československu. Iluminace, 29(1 (105)), 91-93.
- Štoll, M. (2018). OKO - pohled na (tehdejší) současnost. 37 hodin autorského svědectví o české společnosti v novém státě. Národopisná revue, 27(3), 209-221.
- Štoll, M. (2014). Investiční úkol 622/55. Výstavba televize v Bratislavě. Kino-ikon (časopis pro vědu o filmu a pohyblivém obrazu), 18(2), 238-251.
- Štoll, M. (2015). Vstříc Oknu, kde proud a tvar jedno jsou. Svět rozhlasu, neuveden(33), 25-30.
- Štoll, M. (2014). Hájení skončilo: Prvních tři sta dnů televize. Dějiny a současnost, 36(2), 42-44.
- Štoll, M. (2019). Každodennost jako stavební prvek autenticity dokumentárního filmu: o společných cestách vědců a filmových tvůrců. Národopisná revue, 29(4), 298-307.
- Štoll, M. (2015). Filmová kultura severního trojúhelníku. Dějiny a současnost, 37(5), 49-49.
- Štoll, M. (2015). Marginálie, které sahající po věčnosti. Lidové noviny, 28(7.3.2015), 29-30.
- Štoll, M. (2015). The Precondition of Creative Work. Scriptum: Creative Writing Research Journal, 2(2), 46-62.
- Štoll, M. (2015). Petrohradská "velvyslankyně" české kultury a literatury. Host, 31(2), 16-17.
- Štoll, M. (2016). Na černé listině. Hollywoodští rudí a hony na čarodějnice v americkém filmovém průmyslu (1947-1960). Dějiny a současnost, 38(3), 47-47.
Contributions in the conference proceedings
documentary film, history and theory of television