Ing. Bc. Hana Moravcová, Ph.D.
Ing. Bc. Hana Moravcová, Ph.D.
Posts:
- Department of Marketing Communication and Public Relations
E-mail: hana.moravcova@fsv.cuni.cz
Telephone: +420 222 112 268
Rooms: No. H106, Smetanovo nabrezi 6
ResearcherID: X-3990-2018
Scopus Author ID: 57204887088
ORCID ID: 0000-0002-5853-430X
Rok vydání
Monographs
- Moravcová H. (2021). Hospodářská politika jako zdroj ekonomických pobídek pro kreativní průmysl v historii Československa. Nadace Nadání Josefa, Marie a Zdeňky Hlávkových.
Chapters in monographs
Articles
- Moravcová H. (2018). Korekce tří metodologických omylů ekonomie autorského práva. Politická ekonomie, 66(3), 384-398. UT-WOS link
- Moravcová H. (2015). Historie vzniku a vývoje autorského zákona v období první republiky. Hospodářské dějiny (Economic History.), 28(2), 109-131.
- Doležalová A., & Moravcová H. (2022). Czechoslovak film industry on the way from private business to public good (1918-1945). Businesss History, 64(4), 781-800. UT-WOS link
- Czesany Dvořáková T., Doležalová A., & Moravcová H. (2020). Historie československého / českého filmu v zrcadle jeho ekonomických dat. Iluminace, 32(1), 5-39.
Contributions in the conference proceedings
JKB014 - Digital communication, JKB019 - Critical Thinking and Ethics of Communication, JKB018 - Creative thinking, JKM507 Trend Analysis and Predictions
Strategic communication as a means for reaching goals of economic policy
Public sector communication strategy
Business History - historical analysis of business strategies and their marketing communication
The relationship between the state and interests groups and their communication strategies (also from the perspective of economic history)
Law and economics, Institutional economics
Providing public goods by the state vs. private entities
Public policies communication and its assessment, Institutional economics, Law and economics