PhDr. Jan Křeček, Ph.D.
PhDr. Jan Křeček, Ph.D.
Posts:
- Department of Media Studies
E-mail: krecek@fsv.cuni.cz
Telephone: +420 222 112 253
Rooms: No. H124, Smetanovo nabrezi 6
ORCID ID: 0000-0002-2777-4394
Rok vydání
Monographs
- Křeček J., Nečas V., Vodochodský I., & Miessler J. (2022). Vyváženost ve vysílání. Grada Publishing, a.s..
- Křeček J. (2013). Politická komunikace : od res publica po public relations. Grada.
Chapters in monographs
- Křeček J. (2015). TV a rozhlas. Mapování kulturních a kreativních průmyslů v ČR: Stav, potřeby a trendy. II. svazek (pp. 261-296).
- Křeček J. (2009). Mediální obraz zahraničí a zahraniční politiky České republiky. Česká zahraniční politika v zrcadle sociálně-vědního výzkumu (pp. 123-133).
- Křeček J. (2008). Obraz roku 1968 v tisku na počátku 21. století (MF Dnes a Lidové noviny 2000-2007). Česká média a česká společnost v 60. letech (pp. 101-115).
- Křeček J. (2004). Analýza obsahová, Diskurz, Fetišismus zbožní, Hegemonie, Mainstreaming, Škola frankfurtská, Teorie médií marxistická. Slovník mediální komunikace (pp. 21-268).
- Křeček J. (2013). Us and Them in the Time of Protests - Different Tactics of Ideological Construction in (Rudé) Právo Daily (1989 and 2000). Media's Role in the Socialist Era (pp. 175-195).
Articles
- Křeček J. (2018). CEMES 2017: OSTŘE SLEDOVANÁ ANALÝZA Celek vysílání a společenská relevance - dva aktuální problémy aplikovaného mediálněvědního výzkumu. Mediální studia, 2018(2), 98-110.
- Křeček J. (2016). Volunteering as Protest: Against State Failures or the State Itself?. Contention: The Multidisciplinary Journal of Social Protest, 4(1-2), 77-91.
- Křeček J. (2017). Buying a Gun not to Use it? A Study of the Change in Czech Media Ownership and its Political Instrumentalisation. World of Media-2017. Journal of Russian Media and Journalism Studies, 6(1), 75-98.
- Křeček J. (2016). A Watchdog's Burial. A Contribution to Cynological Media Theory. Cultures of Communication - Cultures de la Communication, 1(1), 75-82.
- Křeček J., & Štechová M. (2011). Celebritizace české politické komunikace v posledních 20 letech - úvodní úvahy a zjištění. Sborník Národního muzea v Praze. Řada C, Literární historie (Acta Musei Nationalis Pragae. Series C, Historia Litterarum.), 56(3-4), 65-70.
- Křeček J. (2005). Cesta k mediální moci. Revue pro média, 5(12-13), 81-85.
- Křeček J. (2008). "Hate speech" jako součást politické komunikace české společnosti. Sborník Národního muzea v Praze. Řada C, Literární historie (Acta Musei Nationalis Pragae. Series C, Historia Litterarum.), 53(1-4), 81-85.
- Křeček J. (2008). (Česká) média: mnohost neznamená různost. Sedmá generace, 17(3), 16-18.
- Křeček J. (2006). [Diskursforschung. Eine Einführung für SozialwissenschaftlerInnen]. Sociologický časopis / Czech Sociological Review, 42(2), 433-435. UT-WOS link
- Křeček J., & Vochocová L. (2009). Red danger before elections : trick or threat?. Central European Journal of Communication, 2(2), 307-318.
- Křeček J. (2010). Media, policy and interaction. Sociologický časopis / Czech Sociological Review, 46(4), 674-676. UT-WOS link
- Křeček J. (2010). Agenda setting : nastolování agendy - masová média a veřejné mínění. Acta Politologica, 2(1), 78-81.
- Křeček J. (2010). Češství v pojetí médií krajní pravice. Sborník Národního muzea v Praze. Řada C, Literární historie (Acta Musei Nationalis Pragae. Series C, Historia Litterarum.), 55(3-4), 47-50.
Contributions in the conference proceedings
- Křeček J. (2008). Diverzita a česká média. UDIVERSUM I - týden mediální diverzity
- Křeček J. (2006). Příběh jednoho transparentu : nečekaná srážka se selekční předpojatostí. Postavení médií v české společnosti a v Evropské unii (pp. 83-92).
- Křeček J. (2004). Ideologie konsenzu jako praktika pro diskriminaci radikální opozice v mediovaném politickém diskurzu (Případ "Palachova týdne" a "týdne MMF"). Rozvoj české společnosti v Evropské unii. III, Média. Teritoriální studia (pp. 157-173).
- Křeček J. (2007). Mediální výchova a politická komunikace. Mediální gramotnost : nový rozměr vzdělávání (pp. 78-85).
- Křeček J. (2020). The Return of Media - Party Parallelism. Megatrends and Media : On the Edge (pp. 577-586).