Kniha Jaroslava Švelcha Player vs. Monster vychází v dalších jazycích

Kniha Jaroslava Švelcha Player vs. Monster vychází v dalších jazycích

Kniha Player vs. Monster: The Making and Breaking of Video Game Monstrosity od Jaroslava Švelcha z Katedry mediálních studií se dočká překladů do italštiny, tradiční čínštiny pro tchajwanské čtenáře a čtenářky a zjednodušené čínské abecedy pro kontinentální Čínu. Dosud vyšla anglicky, česky a španělsky. Celkově tak bude k dispozici v šesti jazykových verzích.

Publikace, která původně vyšla v americkém nakladatelství The MIT Press v roce 2023, zkoumá vývoj příšer ve videohrách za posledních padesát let – od draků v prvních stolních hrách a pixelových mimozemšťanů ze Space Invaders až po děsivé mutanty z The Last of Us a surrealistická monstra z Bloodborne. Švelch analyzuje design těchto bytostí a jeho inspiraci v mytologii, výtvarném umění, popkultuře i stolních RPG hrách.

Zároveň ukazuje, jak videohry navazují na představy studené války o jasně definovaných a porazitelných nepřátelích. Přibližuje, proč jsou tato zjednodušená monstra pro hráče přitažlivá, ale také zkoumá možnosti, jak by videohry mohly nabízet komplexnější a nuancovanější pohled na „monstróznost“.

Pro bližší informace o knize doporučujeme rozhovor s Jaroslavem Švelchem, který publikoval magazín UK Forum při příležitosti vydání knihy.