Mgr. Ing. David Klimeš, Ph.D.
Mgr. Ing. David Klimeš, Ph.D.
Působiště:
- Katedra žurnalistiky
E-mail: david.klimes@fsv.cuni.cz
Telefon: +420 222 112 279
Místnost: č. H16, Smetanovo nábřeží 6
ResearcherID: P-5052-2017
Scopus Author ID: 57195037550
ORCID ID: 0000-0001-9785-1722
Rok vydání
Monografie
- KLIMEŠ, David. Česko versus budoucnost : naše dnešní krize a jak z ní ven. 1. vyd vyd. Praha: Vyšehrad, 2020. 247 s. ISBN 978-80-7601-333-9.
- KLIMEŠ, David. Jak zábavné je informovat : infotainment čili infozábava v teorii, praxi a českém kontextu. 1. vyd vyd. Praha: Karolinum, 2015. 118 s. ISBN 978-80-246-2973-5.
- KLIMEŠ, David. Doporučeno nezveřejňovat : fungování propagandy, cenzury a médií v pozdně normalizačním Československu. 1. vyd vyd. Praha: Academia, 2022. 280 s. ISBN 978-80-200-3264-5.
- KOUDELKOVÁ, Petra - KLIMEŠ, David. Společenská odpovědnost firem a organizací. Udržitelně o udržitelnosti. Vyd. 1 vyd. Jesenice: Ekopress, 2022. 142 s. ISBN 978-80-87865-77-4.
- ŠTEFEK, Martin - ANDREAS, Petr - KLIMEŠ, David - MERVART, Jan - HAVLÍK, Adam - MALÍNEK, Tomáš. Optimální cenzurou bude kádrová politika. Tisková politika v období tzv. normalizace 1968-1989. 1 vyd. Praha: Academia, 2023. 511 s. ISBN 978-80-200-3461-8.
- KOUDELKOVÁ, Petra - HEJLOVÁ, Denisa - ZAVADILOVÁ, Tereza - KLIMEŠ, David - PIŠTORA, Aleš - ŠROBÁR, Štefan - REGRUTOVÁ, Lenka - RUSNÁK, Juraj - RONČÁKOVÁ, Terézia - PSÁROVÁ, Miroslava. Obraz katolické církve v českých a slovenských médiích v letech 2015-2018. 1. vyd vyd. Praha: Karolinum, 2021. 115 s. ISBN 978-80-246-4753-1.
- DOLANSKÝ, Pavel - HALADA, Jan - HEJLOVÁ, Denisa - KLIMEŠ, David - KOPECKÝ, Ladislav - KOUDELKOVÁ, Petra - KUBÁČEK, Jan - POSTLER, Milan. Marketingová komunikace a public relations : výklad pojmů a teorie oboru. 1. vyd vyd. Praha: Karolinum, 2015. 118 s. ISBN 978-80-246-3075-5.
Kapitoly v monografiích
- HEJLOVÁ, Denisa - KLIMEŠ, David. Propaganda in 1980s Czechoslovakia: Life in a Ritualised Lie. In: SOMERVILLE, Ian - HARGIE, Owen - TAYLOR, Maureen - TOLEDANO, Margalit. International public relations : perspectives from deeply divided societies. 1st ed vyd. London: Routledge, 2017, s. 173-197. ISBN 978-1-138-86013-1.
Články
- KLIMEŠ, David. Fotografie jako svědectví. Paměť a dějiny. 2014, 8(4), 125-127. ISSN 1802-8241.
- KLIMEŠ, David. Censorship without censorship. Media management in late communist Czechoslovakia. Media History. 2024, 30(1), 113-123. ISSN 1368-8804. UT-WOS link
- KLIMEŠ, David. Extinction instead of Revival. A Failed Attempt to Legitimise Communist Power by Activating the National Front in Late Socialist Czechoslovakia. Moderní dějiny. Časopis pro dějiny 19. a 20. století. 2023, 31(1), 179-205. ISSN 1210-6860.
- KLIMEŠ, David. Osudové osmičky a média: od medializace historie k histotainmentu. Marginalia historica. 2019, 10(2), 163-181. ISSN 1804-5367.
- KLIMEŠ, David. Pronikání zábavy do zpravodajského paradigmatu: český příklad. Mediální studia. 2012, 6(1), 45-59. ISSN 1801-9978.
- KLIMEŠ, David. Principiálnost a pragmatismus ve slovenské debatě o rozšíření EFSF. Euro-Atlantic Quarterly. 2011, 6(3), 30-31. ISSN 1336-8761.
- KLIMEŠ, David. Kdo tu debatuje o 8. květnu? Vývoj zastoupení historiků a dalších aktérů v médiích v éře mediálního historismu. Moderní dějiny. Časopis pro dějiny 19. a 20. století. 2022, 30(1), 103-118. ISSN 1210-6860.
- KLIMEŠ, David. “Hi, Folks!” Attention Populism as a Strategy for Dominating the Dissonant Information Environment. JAVNOST-THE PUBLIC [online]. 2022, 29(4), 388-402. ISSN 1318-3222. UT-WOS link
- HEJLOVÁ, Denisa - KLIMEŠ, David. Propaganda stories in Czechoslovakia in the late 1980s: Believe it or not?. Public Relations Review. 2019, 45(2), 217-226. ISSN 0363-8111. UT-WOS link
- KOUDELKOVÁ, Petra - KLIMEŠ, David. ESG in Czech organisations. Scientia et Societas. 2023, 19(2), 3-13. ISSN 1801-7118.
Příspěvky v konferenčních sbornících
- KLIMEŠ, David. Understanding Journalists on Twitter: The Czech Case. In: KAVOURA, Androniki. Strategic Innovative Marketing 1st ed vyd. Cham: Springer International Publishing AG, 2017, s. 219-225. ISBN 978-3-319-33863-7. UT-WOS link
- KLIMEŠ, David. CEO Communication and Reputation in the Czech Republic: Republic: An Inspiration for Czech SMEs. In: KAVOURA, Androniki - SAKAS, Damianos P. - TOMARAS, Petros. Proceedings of the 3rd International Conference on Strategic Innovative Marketing (IC-SIM 2014) 1st ed vyd. Neuveden: Elsevier, 2015, s. 130-136. ISBN 0-000-00000-0. UT-WOS link
- KLIMEŠ, David. Tracking Digital Audiences in the Disrupted Public Sphere. The Journey of Czech Audiences from Television to Social Media. In: PROSTINÁKOVÁ HOSSOVÁ, Monika - MARTOVIČ, Matej - SOLÍK, Martin. MARKETING IDENTITY: AI - THE FUTURE OF TODAY: Conference Proceedings from the Annual International Scientific Conference „Marketing and Media Identity: AI – The Future of Today“ 1 vyd. Trnava: University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava, 2023, s. 202-214. ISBN 978-80-572-0415-2.
- KLIMEŠ, David. From Disruption to Algorithmization of Political Communication in Digital Public Spheres. In: PROSTINÁKOVÁ HOSSOVÁ, Monika - GRACA, Martin - SOLÍK, Martin. Marketing Identity: Metaverse is the New Universe Trnava: Faculty of Mass Media Communication, University of SS. Cyril and Methodius in Trnava, 2022, s. 135-141. ISBN 978-80-572-0297-4.
- KLIMEŠ, David. Conceptualizing "sponsored authenticity" in sustainable influencer marketing. In: ČÁBYOVÁ, Ľudmila - BEZÁKOVÁ, Zuzana - MADLEŇÁK, Adam. Conference Proceedings from the Annual International Scientific Conference “Marketing Identity 2021: New changes, new challenges” 1st ed vyd. Trnava: Faculty of Mass Media Communication, University of SS. Cyril and Methodius in Trnava, 2021, s. 314-324. ISBN 978-80-572-0220-2.