Mgr. Tereza Ježková, Ph.D.
Mgr. Tereza Ježková, Ph.D.
Působiště:
- Katedra marketingové komunikace a public relations
E-mail: tereza.jezkova@fsv.cuni.cz , tereza.jezkova@fsv.cuni.cz
Telefon: +420 728 301 377 , +420 222 112 183
Místnost: č. H107, Smetanovo nábřeží 6
ORCID ID: 0000-0001-6031-6726
Tereza Ježková je absolventkou doktorského studia na katedře mediálních studií na Institutu komunikačních studií a žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. Bakalářský cyklus vystudovala na katedře marketingové komunikace a public relations, kde působila několik let jako externí vyučující – od roku 2020 působí tamtéž jako odborná asistentka. Její specializací je komunikace v kultuře – před příchodem na IKSŽ působila pět let v Národní galerii Praha, kde vedla marketingové a PR oddělení a stála za projektem její nové vizuální identity. Od roku 2023 je také členkou oborové rady Grantové agentury UK ve skupině hodnotící Filologii a mediální studia. Mezi lety 2020 a 2023 se vedle akademické činnosti věnovala rozvoji PR a komunikace institutu.
Rok vydání
Monografie
- ČEŇKOVÁ, Jana - DOLANSKÁ, Nora - DOLANSKÝ, Pavel - GÉLA, František - GILLÁROVÁ, Kateřina - HALADA, Jan - HEJLOVÁ, Denisa - JEŽKOVÁ, Tereza - KASÍK, Pavel - KONČELÍK, Jakub - KRAUS, Jiří - LÁBOVÁ, Alena - LOKŠÍK, Martin - MACKOVÁ, Veronika - MARŠÍK, Josef - MORAVEC, Václav - NĚMCOVÁ TEJKALOVÁ, Alice - OSVALDOVÁ, Barbora - PRÁZOVÁ, Irena - SLANEC, Jaroslav - ŠIMKOVÁ, Karolína - ŠMÍD, Milan - ŠTOLL, Martin - TRUNEČKA, Ondřej - TRUNEČKOVÁ, Ludmila - TURKOVÁ, Kateřina. Slovník žurnalistiky: výklad pojmů a teorie oboru. 5. doplněné a rozšířené vydání (v Nakladatelství Karolinum druhé) vyd. Praha: Karolinum, 2023. 323 s. ISBN 978-80-246-5592-5.
Kapitoly v monografiích
- JEŽKOVÁ, Tereza. Výtvarník redaktor: historie výtvarné avantgardy v časopise Volné směry. In: HORÁK, Pavel - BOŠTÍK, Pavel. České, slovenské a československé dějiny 20. století IX.. 1. vyd vyd. Hradec Králové: Univerzita Hradec Králové, 2014, s. 161-167. ISBN 978-80-7405-362-7.
- HEJLOVÁ, Denisa - KOUDELKOVÁ, Petra - JEŽKOVÁ, Tereza - SCHNEIDEROVÁ, Soňa - KLABÍKOVÁ RÁBOVÁ, Tereza - KONRÁDOVÁ, Marcela. Crisis Communication Challenges in Czech Pandemic Education: Recommendations for Strategic Communication in the Public Sector. In: EINWILLER, SABINE - SEIFFERT-BROCKMANN, JENS - ROMENTI, STEFANIA - VALENTINI, CHIARA. COMMUNICATION IN UNCERTAIN TIMES: HOW ORGANIZATIONS DEAL WITH ISSUES, RISKS AND CRISES. 1st edition vyd. Leeds: Emerald, 2024, s. 109-125. ISBN 978-1-83549-593-3.
Články
- JEŽKOVÁ, Tereza. Fine Arts as Means for Studying Media History. Kultura [online]. 2015, 5(10), 114-121. ISSN 1857-7725.
- JEŽKOVÁ, Tereza. Jak se četly noviny: vývoj čtenářského portrétu v českém výtvarném umění. Mediální studia [online]. 2018, 2018(1), 66-85. ISSN 1801-9978.
Příspěvky v konferenčních sbornících
- JEŽKOVÁ, Tereza - KLABÍKOVÁ RÁBOVÁ, Tereza. New in Covid: Variations of Newness in Media Reception of Czech Cultural Events. In: ČÁBYOVÁ, Ľudmila - BEZÁKOVÁ, Zuzana - MADLEŇÁK, Adam. Marketing Identity: New changes, new challenges 1st ed vyd. Trnava: Faculty of Mass Media Communication. University of SS. Cyril and Methodius in Trnava, 2021, s. 269-276. ISBN 978-80-572-0220-2.
- HEJLOVÁ, Denisa - JEŽKOVÁ, Tereza - KLABÍKOVÁ RÁBOVÁ, Tereza - KONRÁDOVÁ, Marcela - KOUDELKOVÁ, Petra - SCHNEIDEROVÁ, Soňa. Engaging Teachers through Effective Communication : Restarting the Government Communication in Education. In: VERČIČ, Dejan - TKALAC, Ana - SRIRAMESH, Krishnamurthy. Reboot: Should Organizations Rediscover Communication with Internal & External Stakeholders? Ljubljana: University of Ljubljana, 2022, s. 193-203. ISBN 978-961-295-034-7.
JKB126 Art marketing; JKB143 Art marketing II; JKB018 Kreativní myšlení; JKB014 Digitální komunikace; JKB109 Projekt IKSŽ – Mediální a marketingová praxe I; JKB162 Projekt IKSŽ – Mediální a marketingová praxe II
Marketing, marketingová komunikace a PR ve vybrané kulturní instituci
Mediální obraz vybrané kulturní instituce
Branding v kultuře a umění
Využití umění/umělců v marketingu a reklamě
Působení českých výtvarných umělců ve vybraném kulturním/výtvarném časopise
Research Meets Practice: Visual Communication and PR in Cultural Institutions (4EU+/22/F3/24), spolupráce v rámci aliance 4EU+, podpořeno minigrantem na podporu projektů 4EU+ v roce 2022 (hlavní řešitelka)
Připravenost státu na krizovou strategickou komunikaci: Poučení z COVID-19. Čtvrtá veřejná soutěž ve výzkumu, experimentálním vývoji a inovacích Programu bezpečnostního výzkumu České republiky v letech 2015 až 2022 (BV III/4-VS). 2021–2022
Výzkum komunikace MŠMT a přímo řízených organizací ve vztahu k různým skupinám stakeholderů. Operační program Věda, výzkum, vzdělávání. 076 (Inovace v pedagogice), CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_076/0016432. 2020–2022
Marketing a PR v kultuře a umění, vztah dějin médií a výtvarného umění, vizuální kultura