Nový manuál greenwashingu mapuje trh s kosmetikou

Nový manuál greenwashingu mapuje trh s kosmetikou
Institut komunikačních studií a žurnalistiky na FSV UK a CIRA Advisory představují nový Manuál komunikace udržitelnosti bez greenwashingu, který se tentokrát zaměřuje na segment kosmetiky. Výzkumný tým analyzoval komunikaci 22 kosmetických značek – od středně velkých lokálních hráčů až po globální společnosti působící na českém trhu. Hodnotil nejen míru implementace typických udržitelných opatření, jako jsou certifikace nebo využívání recyklovaných materiálů, ale i intenzitu a kvalitu jejich veřejné komunikace směrem ke spotřebitelům a spotřebitelkám.
Na analýze se za IKSŽ podílela doktorka Petra Koudelková jako vedoucí výzkumu, dále student doktorského studia Matyáš Rieger, studentka Strategické komunikace Dominika Kovačovičová, studentka Žurnalistiky Gabriela Michálková a za CIRA Advisory konzultantka Jana Bábiková.
„Výsledky nás příjemně překvapily. Ukázalo se, že prohřešků v komunikaci udržitelnosti kosmetických značek není tolik a nejsou tak velké, aby se nedaly snadno a rychle napravit,” uvedla Petra Koudelková. Výzkum vycházel z veřejně dostupných dat, tedy těch, která má k dispozici běžný spotřebitel či spotřebitelka. To zajišťuje, že hodnocení značek odráží jejich skutečnou transparentnost a otevřenost vůči veřejnosti.
Manuál kromě analýzy aktuálního stavu na trhu přináší také přehled legislativních změn v oblasti regulace greenwashingu – konkrétně směrnice Green Claims. Součástí publikace je i sada doporučení pro marketéry a marketérky, jak podle těchto nových pravidel komunikovat bez greenwashingu a posilovat udržitelnost jako důvěryhodnou součást své značky.
Manuál o kosmetice je stejně jako další manuály ze společné spolupráce k dispozici na webu bezgreenwashingu.cz nebo pod tímto odkazem.