Studenti doktorského studia

Studenti doktorského studia

Český studijní program

Příjmení a jménoTéma dizertační práceOblasti (dalšího) zájmuKontaktní e-mail
Dobosiová MartinaZměna paradigmatu v mediální výchově: Přechod od masové komunikace k mobilní komunikaci  
Flemrová LucieDigitální média a jejich podíl na proměně výrazových prostředků v současném evropském performativním uměníremediace, média v umění, reprezentace, audience studieslucie.flemrova@fsv.cuni.cz
Gottstein JuliaDark Participation and the Perception of its Moderation in Czech Media through the Lens of Totalitarian Pastsocial media, online participation, network public sphere, social theories of trustjulia.gottstein@fsv.cuni.cz
Hájková KarolínaMediální rámcování LGBTQ+ lidí v kontextu HIV/AIDS mezi lety 1981-2020health communication, HIV, AIDS, LGBTQ+ historie, teorie rámcování, vizuální rámcováníkarolina.hajkova.kh@gmail.com
Halamková VeronikaDatová žurnalistika v ČR: Úroveň datové gramotnosti ve společnosti a její význam pro práci datových novinářů  
Honc MartinJournalistic Autonomy and Precarization in the Age of Digital Platformspodcast studies, climate changemartin.honc@gmail.com
Houška JanExpats in the Czech game industrygame studies, game production studies, studie mediálních producentů, videoherní reprezentace postav (etnická, genderová, národnostní), kvalitativní obsahová analýza, reprezentace válek ve videohrách, othering, postkolonialismusjan.houska@fsv.cuni.cz
Hrbáčková AnnaSportovní novinářky pohledem sportovců a divákůsportovní žurnalistika, sportovní PR, sportovní novinářky, kvalitativní výzkum, gender studies, journalism studiesanna.hrbackova@fsv.cuni.cz
Hubert AndreaCo obnáší učinit český videoherní průmysl udržitelný? Hledání a analýza možných cest k udržitelnému a zelenému českému videohernímu průmyslugame studies, indie and queer game development, queering, game production, environmental issues, environmental communication, game design, new media culture, representation in video gamesandrea.hubert@fsv.cuni.cz
Jarolímková ZuzanaFormování mediálního obrazu války na Ukrajině skrze zobrazování masakrůfotožurnalismus, válečná fotožurnalistika, vizuální tropy, smrt ve fotožurnalistice, truchlení ve fotožurnalistice, fotografie a paměťzuzana.jarolimkova@fsv.cuni.cz
Kaclová Markéta Dopady nástupu nástrojů AI na pracovní náplň PR profesionálů a etiku oborupublic relations, strategická komunikace, etika PR, AI nástroje v marketingu a komunikačních profesíchmarketa.kaclova@fsv.cuni.cz
Karaščáková ZuzanaProfesná identita a sebapoňatie novinárov v prostredí českého Twitteru  
Karel KryštofDiskurz o klimatické změně v českých online médiích  
Karlíková EvaAdaptační strategie a organizační chování médií v podmínkách politické nestability - případ Moldavska, Gruzie a Ukrajiny. média a občanská společnost ve Východní evropě, svoboda projevu, lidská práva eva.karlikova@fsv.cuni.cz
Kmeťková ZuzanaÚloha médií v politickej kampani  
Klaban TerryChildren’s nonfiction: makers’ ideas of child readerschildren's literature, media education, new media studiesterry.klaban@fsv.cuni.cz
Kohout DavidEstetizace každodennosti? Novinářská fotografie na pomezí moderní a postmoderní situace  
Kolská MartinaNation branding jako nástroj rekonstrukce státních značekNation branding as a reconstructing tool for a nation‘s brandmartina.kolska@fsv.cuni.cz
Kopřivová KristýnaConstruction of Palestinian identity in the videoart produced by Palestinian artistsdiscourse studies (all branches), film, art, moving image, social constructivism etc.kristyna.koprivova1@gmail.com, kristyna.koprivov@fsv.cz
Kotoučová DittaAntisemitismus v Československu mezi lety 1933 až 1935 ve vybraném českém tisku  
Kristýna ČermákováPůsobení solution journalism na čtenářskou angažovanost v environmentální tématicefotografie, environmentální studia, solution journalism, environmentální komunikace, vliv na publikumkristyna.cermakova@fsv.cuni.cz
Křovák JanPopulismus jako komunikační strategie. Analýza fenoménu z neutrálního pohledu a komparace populistického diskurzu politických aktérů ve vybraných zemíchpopulismus, social media, politická komunikace, komunikační strategie, hybridní mediální systémjan.krovak@fsv.cuni.cz
Langer MiroslavZpravodajské hodnoty v české sportovní žurnalisticesport a média, sportovní žurnalistika, výběr zpráv a zpravodajské hodnoty, (klasická) hudba v médiíchmiroslav.langer@fsv.cuni.cz; miroslav.langer@seznam.cz
Láznička HelenaJazykoví influenceři na českých sociálních sítíchsociální sítě, influenceři, lingvistika, popularizace vědyhelena.laznicka@fsv.cuni.cz
Lebedová VeronikaProblémy role médií v (české) postmoderní společnosti  
Maňák VratislavČeská literární reportáž po roce 1945novinářské žánry, vztah literatury a žurnalistiky, tvůrčí psaní, naratologie, mytologievratislav.manak@fsv.cuni.cz
Novota MichalMarketingový manažment a životný cyklus politických subjektov  
Novotný JanDeformalizace vizuálního jazyka v mediální komunikacivizuální komunikace, vizuální sémiotika, teorie grafického designu, jazyk v médiích, materialita vizuálních médiíjan.novotny@fsv.cuni.cz
Odstrčilová KláraNews for children aged 11-17: How should public media communicate journalism on social media?
Comparative research between Czech Republic and France
children studies, social media, media use, media effects, jouralism, journalism practiceklara.odstrcilova@fsv.cuni.cz
Pacovský TomášSpor o pride jako spor o obrazy: projevy (kontra)hegemonie a queer gaze v mediálních obsazích sjatých s akcemi typu pridevizuální komunikace, reprezentace, queer teorie, fotožurnalismustomas.pacovsky@fsv.cuni.cz
Pštross KarolínaCritical Discourse Analysis of the Dynamic Relationship Between Art and ScienceScience Communication, Art-Science, Science Journalism, Critical Discourse Analysis, Epistemologykarolina.pstross@fsv.cuni.cz
Prajerová (Junová) MagdalenaTýdeník Rozvoj jako médium českožidovského hnutí  
Půrová AdélaEkonomika a obchodní modely českých médií. Krize jako katalyzátor změn.  
Rektorová LucieVlivová hnutí a jejich strategická konstrukce tématu interrupce v českém mediálním prostředí.vládní komunikace, regionální rozvoj, mediální gramotnost, státní správalucie.rektor@gmail.com
Richter MartinRizika a příležitosti umělé inteligence ve strategické komunikaciumělá inteligence, deepfakes, digitální gramotnost, specifika digitální komunikacemartin.richter@fsv.cuni.cz
Řičicová HanaHranice práce v kreativních průmyslechsociologie médií, kulturální studia, kritická teorie, prekarizace, práceHana.ricicova@fsv.cuni.cz
Salát JakubStrategická komunikace státu jako obrana proti hybridním hrozbám a role AČR v rámci stratkomuMarketing, Security, Media Studies, StratCom, AČR, literaturajakub.salat@fsv.cuni.cz
Schambergerová TerezaMediální SEO. Vliv SEO na obsahové weby a redakční práciNews & Editorial SEOtereza.schambergerova@fsv.cuni.cz
Sloupová MiroslavaEtika žurnalistiky: Normativní očekávání a jeho vnímání v českém a mezinárodním kontextumediální etika, žurnalistika umělé inteligencemiroslava.sloupova@fsv.cuni.cz
Součková BarboraVálka jako „mužská záležitost“? Vizuální reprezentace genderu a genderových rolí v mediálním zobrazení konfliktu na Ukrajiněfotožurnalismus, válečná fotožurnalistika, média a gender, vizuální stereotypizacebarbora.souckova@fsv.cuni.cz
Sýsová KateřinaAKTIVISMUS V MÓDNÍ FOTOGRAFII. Významná společenská témata ve módních editorialech časopisu Vogue CS  
Šedinová MichaelaPoezie v českém veřejném prostoru v postcovidové situacipoezie jako médium, živé umění, současná literární scéna, umělecké komunity, reprezentacemichaela.sedinova@fsv.cuni.cz
Šimková KarolínaDigital media as a bogeyman for teachers? A study of Czech primary school teachers' perspectives on digital media within media educationmedia literacy, media education, digital media, digital literacy, social media, youth, childrenkarolina.simkova@fsv.cuni.cz
Štěpán ŠandaReprezentace české krajiny v českých počítačových hráchherní studia, nová média, žurnalistika, kulturální studiastepan.sanda@fsv.cuni.cz
Štěpánová BarboraDopad komunikace vládních institucí na sociálních médiích v České republice: Analýza vnímání veřejnostiFashion Marketing a PR, Event Marketing  a PR, influencer marketing, Strategická komunikace, Sociální sítě, komunikace veřejných  institucí, nizkonákladové kampaně, designbarbora.stepanova@fsv.cuni.cz
Šuhajová KláraČeské internetové seriály a faktory ovlivňující jejich podobupopulární kultura, narativní analýza, fan studies, filmová studiaklara.suhajova@seznam.cz
Švecová MartinaGenerace Z jako interaktivní publikum v procese selektivity informacíanalýza médií zo zameraním na slovenskú politickú scénu, CRM a marketing - predovšetkým so zameraním na využitie IoT a AIsvecova.martina@centrum.cz
Vařeka JakubEurojank:  Studie semiperiferní pozice evropského herního průmysluherní studia, kulturální studia, sociologie médií, game production studiesjakub.vareka@fsv.cuni.cz
Veselková ZuzanaKam se jiní bojí  
Vodičková KarolínaZvýšení konkurenceschopnosti video on demand platforem (VOD) prostřednictvím
moderních komunikačních nástrojů v marketingové praxi
film and television studies, film marketing, film productionkarolina.vodickova@fsv.cuni.cz
Zunová AnnaPostoj studentů žurnalistiky k novinářské etice: Porovnání České republiky s USA  

 

 

Anglický studijní program

NameDisertation project nameArea of further interestE-mail
Ariestya AnggaSlow Fashion Movement in the Digital Realm and Its Implication to Sustainable ConsumptionSustainability communication, Environmental Communication, Green PR & Marketing Communication, New Media, Audiencesangga.ariestya@fsv.cuni.cz
Bilunov DenisHistory of Anti-Putin opposition: search for new narrative, new communication tools and new leadershipPopulism, alternative media, disinformationdenis.bilunov@fsv.cuni.cz
Chakroborti AnirbanConcepts of Indian National Identity and History: A Cultural History of Concepts of Indian National Identity and History Present from the Pre-Independence times to the PresentNation Studies, Critical Discourse Analysis, Cultural History, Collective Memory, Communicationanirban.chakroborti@fsv.cuni.cz
Dağdelen Mazlum KemalThe Discursive Construction of Turkishness in the Children Magazines Published in the TRNC between 1974-1986Nationalism Studies, Childhood Studies, Discourse Theorymazlum.dagdelen@fsv.cuni.cz
Dokumaci Muhammet AliAlternative Constructions of the Home  
Dube BakidzananiThe discursive constructions of Africa in African films: A reception analysis of Nollywood and South African films among audiences in ZimbabweMedia representation, Critical Discourse Analysis, Film studies, Identity, Othering, Reception Studiesbakidzanami.dube@fsv.cuni.cz
Gomes, Lapa TiagoEU’s far-right use of populist communication on social media  
Kass Susanne HeleneInfluences of emergent and changing semiotic technologies on situated environmental knowledgeenvironmental communication, art activism, communication practices, philosophy of media, trans-/interdisciplinary communicationsusanne.kass@fsv.cuni.cz
Koubayová NathalieUnderstanding users’ responses to different framings of disclosure of customer care chatbots’ identityhuman-computer interaction, chatbots, online customer care, virtual agents, disclosurenathalie.koubayova@fsv.cuni.cz
Kumorowski SandraCommunication and media as strategic business tools for fine artists: Socio-economic analysis of the origins and development from renaissance to presentArts marketing & management, museum studies, art economics, art markets, art history, mass communication and media, place and space theorysandra.kumorowski@fsv.cuni.cz
Kutsai YaroslavaHow Museums In European Countries With Colonial Past Envision the Net-Zero Future and Their Own Agencyenvironmental science communication, climate change, alternatives to GDP, museology, decolonization, international negotiationyaroslava.kutsai@fsv.cuni.cz
Miessler JanMedia system: the concept, its scope and its limitationsmedia sociology, East Asian mediajan.miessler@fsv.cuni.cz
Minanto AliContemporary street art in Yogyakarta, Indonesia: Signification and struggle in the production and (re)claiming of urban spaceVisual Culture, Alternative Media, Cultural Geography,, urban studiesali.minanto@fsv.cuni.cz
Moyzhes  LeonidDisenchanted reenchantment: using role-playing games to grasp the modern meaning of religion leonid.moyzhes@fsv.cuni.cz
Nielsen DanielValue Extraction of Digital Gameplay: Audience and Producer StruggleGame Studies, Cultural Studies, Cultural Production, Fan Studies, Political Economy, Digital Labor, Platform Studiesdaniel.nielsen@fsv.cuni.cz
Ravbar BarbaraRefugee Crisis through Media Lenses: Intersectionality of Race, Gender and Xenophobia in Reporting on Ukrainian and Syrian Refugee Crisisgender and media, minority studies, human rights, fake news, media representationbarbara.ravbar17@gmail.com
Sukiasyan AniConcepts of National Identity in Europe and the World by the Example of ArmeniansNational Studies, Cultural Studies, Communication, Media, Diaspora Studiesani.sukiasyan@fsv.cuni.cz
Vuković SilvijaLeadership in the 21st century – failing political leadership and decline of traditional political parties, permanent campaigning, politics, and marketing tools (Celebrity populism in Croatia, Czech Republic, Poland and Slovakia)Celebrity Populism; Popular Politics; AI, Social media and politicssilvija.vukovic@fsv.cuni.cz
Wennerström ElisabethArticulating nature-culture. A discourse-theoretical analysis on nature-culture orientations, articulated by environmental journalists in Sweden 2009-2024discourse theory, affect theory, participation theory, journalism, arts and media research, the environment, performing arts, global perspectives, power struggleselisabeth.ulrika.wennerstrom@fsv.cuni.cz
Zamir SadiaThe discursive construction of democracy in Pakistan: A critical discourse analysis of television news from Pakistan and its OthersMedia representation, Critical Discourse Analysis, Othering, Democracy, TV news mediasadia.zamir@fsv.cuni.cz