Katedra MKPR představila kodex pro férovou reklamu influencerů

fér_fluencer

Katedra MKPR představila kodex pro férovou reklamu influencerů

Katedra marketingové komunikace a public relations, čeští influenceři, zadavatelé reklamy a profesionální asociace pokračují v boji proti neoznačené reklamě, která se často objevuje v příspěvcích vlivných lidí na sociálních sítích. Jak již dříve ukázaly výzkumy Fakulty sociálních věd UK, skrytou reklamu pozná jen jedno dítě z deseti. 

„Ačkoliv zákon o ochraně spotřebitele jasně říká, že každé reklamní sdělení musí být pro spotřebitele rozpoznatelné, na sociálních sítích se to začalo hodně obcházet,” říká Denisa Hejlová, vedoucí katedry MKPR. „Je to samozřejmě celosvětový problém a na západ od nás za tato porušení již začaly padat tučné pokuty. V Čechách se snažíme jít hlavně cestou osvěty, etiky a posilování marketingové gramotnosti. I když živnostenské úřady už u nás také pár pokut rozdaly,“ doplňuje.

Ke kodexu se mohou influenceři a zadavatelé reklamy přihlásit na nové webové stránce ferovyinfluencer.cz.

Podívejte se na záznam tiskové konference, přečtěte si podrobnosti v tiskové zprávě nebo v článku na webu Mediář.cz.