Studijní plán
KOMUNIKAČNÍ STUDIA: Mediální studia
Studijní plán každé specializace bakalářského studijního programu Komunikační studia se skládá ze tří částí.
- Společné povinné předměty, kam budete chodit společně se spolužáky z žurnalistiky a MKPR
- Specializační povinné a povinně volitelné předměty, kde se budete soustřeďovat na specifika vašeho oboru
- Volitelné předměty, z nichž si můžou opět vybrat i vaši spolužáci z žurnalistiky a MKPR
1. SPOLEČNÉ POVINNÉ PŘEDMĚTY
- Cizí jazyk I a II (zajišťuje centrum jazykové přípravy)
- Český jazyk v komunikační praxi (PhDr. Soňa Schneiderová, Ph.D.)
- Dějiny komunikace (PhDr. Petr Bednařík, Ph.D.)
- Digitální komunikace a práce s informacemi (PhDr. Václav Moravec, Ph.D. et Ph.D.)
- Ekonomie a komunikace (Ing. Petra Koudelková, Ph.D.)
- Komunikace v sociálně-vědním kontextu (doc. PhDr. Martin Soukup, Ph.D.)
- Metodologie sociálních věd (PhDr. Vlastimil Nečas, Ph.D.)
- Právo a komunikace (JUDr. PhDr. Josef Benda, Ph.D., LL.M., Ph.D.)
- Sociální psychologie (Mehmet A. Orhan, Ph.D., MBA, MSc.)
- Vizuální kultura
- Základy sociální komunikace (prof. PhDr. Jan Jirák, Ph.D.)
2. SPECIALIZAČNÍ POVINNÉ A POVINNĚ VOLITELNÉ PŘEDMĚTY
Povinné předměty
- Analýza dat (Ing. PhDr. Petr Soukup, Ph.D.)
- Bakalářský seminář (prof. MgA. Martin Štoll, Ph.D.)
- Dějiny médií (PhDr. Jan Cebe, Ph.D.)
- Metodika tvorby bakalářské práce (PhDr. Irena Prázová, Ph.D.)
- Metody výzkumu I a II (PhDr. Jan Křeček, Ph.D; PhDr. Irena Reifová, Ph.D.)
- Nová média a společnost (PhDr. Jaroslav Švelch, Ph.D.)
- Úvod do studia médií I a II (PhDr. Vlastimil Nečas, Ph.D.)
Povinně volitelné předměty
Skupina média v každodenním životě:
- Ethic Issues in Media, Business and Society (Mehmet A. Orhan, Ph.D., MBA, MSc.)
- Komparativní výzkum v komunikačních vědách (PhDr. Ulrike Lütke Notarp, Ph.D.)
- Média a gender (PhDr. Lenka Vochocová, Ph.D.)
- Média a populární kultura (PhDr. Irena Reifová, Ph.D.)
- Sociální média a každodennost (PhDr. Lenka Vochocová, Ph.D.)
- Úvod do Game Studies (PhDr. Jaroslav Švelch, Ph.D.)
Skupina média v sociopolitickém kontextu:
- Aktuální mediální témata (prof. MgA. Martin Štoll, Ph.D.)
- Český mediální systém (PhDr. Jan Křeček, Ph.D.)
- Dějiny propagandy (PhDr. Jakub Končelík, Ph.D.)
- Média a česká kultura 20. století (prof. PhDr. Jiří Knapík, Ph.D.)
- Média a politický systém (PhDr. Jan Křeček, Ph.D.)
3. VOLITELNÉ PŘEDMĚTY
- Audiovisual Interpretation of Reality (prof. MgA. Martin Štoll, Ph.D.)
- Contexts of Television (prof. MgA. Martin Štoll, Ph.D.)
- Crossplatform Media Workshop (Markéta Zezulková, Ph.D.)
- Filmový seminář (dle filmů)
- Kniha jako médium I a II (doc. PhDr. Jan Halada, CSc.)
- Managing Multimedia Projects (Markéta Zezulková, Ph.D.)
- Média a migrace (RNDr. Tereza Freidingerová, Ph.D.)
- Media and Psychology (Mehmet A. Orhan, Ph.D., MBA, MSc.)
- Media and Society (prof. PhDr. Jan Jirák, Ph.D.)
- Mediální a marketingová praxe IKSŽ (prof. MgA. Martin Štoll, Ph.D.)
- Rozhlas a televize ve světě (PhDr. Václav Moravec, Ph.D,. et Ph.D.)
- Věda v médiích (Mgr. Pavel Kasík)
- Základy filosofie a vzdělanosti (doc. PhDr. Jan Halada, CSc.)
(tento výběr je modifikován každý rok podle aktuální nabídky)