Studijní plán

KOMUNIKAČNÍ STUDIA: Mediální studia

Studijní plán každé specializace bakalářského studijního programu Komunikační studia se skládá ze tří částí.

  1. Společné povinné předměty, kam budete chodit společně se spolužáky z žurnalistiky a MKPR
  2. Specializační povinné a povinně volitelné předměty, kde se budete soustřeďovat na specifika vašeho oboru
  3. Volitelné předměty, z nichž si můžou opět vybrat i vaši spolužáci z žurnalistiky a MKPR

1. SPOLEČNÉ POVINNÉ PŘEDMĚTY

  • Cizí jazyk I a II (zajišťuje centrum jazykové přípravy)
  • Český jazyk v komunikační praxi (PhDr. Soňa Schneiderová, Ph.D.)
  • Dějiny komunikace (PhDr. Petr Bednařík, Ph.D.)
  • Digitální komunikace a práce s informacemi (PhDr. Václav Moravec, Ph.D. et Ph.D.)
  • Ekonomie a komunikace (Ing. Petra Koudelková, Ph.D.)
  • Komunikace v sociálně-vědním kontextu (doc. PhDr. Martin Soukup, Ph.D.)
  • Metodologie sociálních věd (PhDr. Vlastimil Nečas, Ph.D.)
  • Právo a komunikace (JUDr. PhDr. Josef Benda, Ph.D., LL.M., Ph.D.)
  • Sociální psychologie (Mehmet A. Orhan, Ph.D., MBA, MSc.)
  • Vizuální kultura
  • Základy sociální komunikace (prof. PhDr. Jan Jirák, Ph.D.)

2. SPECIALIZAČNÍ POVINNÉ A POVINNĚ VOLITELNÉ PŘEDMĚTY

Povinné předměty

  • Analýza dat (Ing. PhDr. Petr Soukup, Ph.D.)
  • Bakalářský seminář (prof. MgA. Martin Štoll, Ph.D.)
  • Dějiny médií (PhDr. Jan Cebe, Ph.D.)
  • Metodika tvorby bakalářské práce (PhDr. Irena Prázová, Ph.D.)
  • Metody výzkumu I a II (PhDr. Jan Křeček, Ph.D; PhDr. Irena Reifová, Ph.D.)
  • Nová média a společnost (PhDr. Jaroslav Švelch, Ph.D.)
  • Úvod do studia médií I a II (PhDr. Vlastimil Nečas, Ph.D.)

Povinně volitelné předměty

Skupina média v každodenním životě:

  • Ethic Issues in Media, Business and Society (Mehmet A. Orhan, Ph.D., MBA, MSc.)
  • Komparativní výzkum v komunikačních vědách (PhDr. Ulrike Lütke Notarp, Ph.D.)
  • Média a gender (PhDr. Lenka Vochocová, Ph.D.)
  • Média a populární kultura (PhDr. Irena Reifová, Ph.D.)
  • Sociální média a každodennost (PhDr. Lenka Vochocová, Ph.D.)
  • Úvod do Game Studies (PhDr. Jaroslav Švelch, Ph.D.)

Skupina média v sociopolitickém kontextu:

  • Aktuální mediální témata (prof. MgA. Martin Štoll, Ph.D.)
  • Český mediální systém (PhDr. Jan Křeček, Ph.D.)
  • Dějiny propagandy (PhDr. Jakub Končelík, Ph.D.)
  • Média a česká kultura 20. století (prof. PhDr. Jiří Knapík, Ph.D.)
  • Média a politický systém (PhDr. Jan Křeček, Ph.D.)

3. VOLITELNÉ PŘEDMĚTY

  • Audiovisual Interpretation of Reality (prof. MgA. Martin Štoll, Ph.D.)
  • Contexts of Television (prof. MgA. Martin Štoll, Ph.D.)
  • Crossplatform Media Workshop (Markéta Zezulková, Ph.D.)
  • Filmový seminář (dle filmů)
  • Kniha jako médium I a II (doc. PhDr. Jan Halada, CSc.)
  • Managing Multimedia Projects (Markéta Zezulková, Ph.D.)
  • Média a migrace (RNDr. Tereza Freidingerová, Ph.D.)
  • Media and Psychology (Mehmet A. Orhan, Ph.D., MBA, MSc.)
  • Media and Society (prof. PhDr. Jan Jirák, Ph.D.)
  • Mediální a marketingová praxe IKSŽ (prof. MgA. Martin Štoll, Ph.D.)
  • Rozhlas a televize ve světě (PhDr. Václav Moravec, Ph.D,. et Ph.D.)
  • Věda v médiích (Mgr. Pavel Kasík)
  • Základy filosofie a vzdělanosti (doc. PhDr. Jan Halada, CSc.)

(tento výběr je modifikován každý rok podle aktuální nabídky)